Tisdag 13/1 2009

Ibland blir saker inte riktigt som man tänkt sig....
Jag skulle ju vara så mycket mer aktiv här.
De sista veckorna på året gick åt till arbete, det blir gärna så i blomsterbranschen.

Den 28/12 hade jag ont i ryggen när jag vaknade, stel o konstig men kunde inte förstå varför.
Jag gick till jobbet ändå, jobbade 3 dagar på treo comp och var helt slut sen.
Jobbade igen den 2/1 och det var mycket som skulle bäras, lite mer ont efter den dagen men ändå så att man överlevde.
Ett par kompisar(tack, Jenny o Jimmy) fixade en smärtstillande creme som Peter smörjde mig i 2 dagar med.
På onsdagen den7/1 så var vi på styrelsemöte och jag tyckte väl att det var ok, och på väg att gå över.
Trodde jag!
Den natten sov jag inga långa stunder, o när klockan var fyra så gick jag upp, Peter gick upp en timme senare och då stod jag i hallen med tårarna rinnande så ont det gjorde.
Han klädde sig snabbt och körde mig till akuten.
Där blev jag först utskälld av en sköterska att jag inte sökte på vårdcentralen o sen fick jag vänta i 3 timmar på att träffa läkaren.
Han undersökte mig och sa att det var tydligt att det satt i musklerna och att det kan ta 3-6 veckor att läka.
Jag fick 3 olika mediciner, den ena var Tramadol. Den kan jag inte rekommendera.
Jag fick nog alla biverkningar man kan få av den medicinen,
Inklusive yrsel, illamående o kräkningar samt problem med magen.

Nu har jag slutat med den medicinen och mår lite bättre, dock i korta stunder.
Jag uppdaterar mer när jag mår bättre.

Tack till er som utmanat mig, jag ska ta det när jag är på fötter igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback