Rapport från sjukstugan...

Efteratt Blogg.se legat nere under veckan så försöker jag nu att göra en liten rapport över veckan.


Här är det sjukstuga så det räcker och blir över.
Började redan i helgen med lite hosta och och trångt i bröstet, men förkylning har väl alla så här års.
I tisdags låg jag hela dagen för att stiga upp en stund på kvällen.
Då var det ju pysselträff och det vill man ju inte missa ;-)
I slutet kände jag mig febrig och hade väldigt trångt i bröstet.

Efter en natt med minimalt med sömn, hostan tog över så åkte jag till jobbet på onsdagen.
Som florist så är det inte populärt med sjukskrivning veckan innan jul.
Var tapper hela dagen och rasade när jag kom hem.
Fick då lova mannen att, om det inte blir bättre över natten så skulle jag ringa doktorn.

Det blev inte bättre, sov i princip ingenting. Hostattackerna gjorde så att jag inte fick luft.
Fick tid hos doktorn på fm.
Konstaterades luftvägsinfektion med hosta och feber.
Detta hade utlöst min astma som jag inte sett röken av sedan tonåren, suck.
Fick andas in medicin en stund hos doktorn, efter det var jag alldeles darrig och yr med hjärtklappning.
Kom hem med påsen full av mediciner.

Har nu suttit och slummrat i soffan i natt, någon liten sömn har det blivit och jag hoppas på mer under dagen.
Som morot för att sköta mig så har jag blivit lovad skjuts till Ängelholm och en pysselaffär om jag är piggare i morgon lördag. Där har de öppet hus och bjuder på glögg.
Om jag är piggare....

Det var allt från sjukstugan, nu känner jag att det är dags för en liten vila.
Återkommer i förhoppningsvis piggare skick.



Kommentarer
Postat av: Gunvor

Åh din stackare! Krya på dig nu! Och med ordentlig vila (och kanske ett par alvedon i kroppen) hoppas jag att du ska orka med en liten utflykt.

Kram, Gunvor

Postat av: Veronica

Din stackare! Krya på dig, vi kanske ses på lördag, tänkte att jag skulle försöka ta mig dit, om jag orkar efter nattens arbete.
kram!

2006-12-15 @ 16:24:13
URL: http://hildastina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback